W Spółce Doradztwa Podatkowego MDR Consulting Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Aleja Kompozytorów Polskich 5 lok. U5, 20-848 Lublin, NIP: 712-331-19-88, REGON: 364305000, kapitał zakładowy 125.600,00 zł w całości wpłacony, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy w Lublinie z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod nr KRS 0000617729, Rejestr KIDP numer wpisu do rejestru osób prawnych uprawnionych do wykonywania czynności doradztwa podatkowego – 600 (dalej: „Spółka”) funkcjonuje procedura zgłaszania naruszeń – dokument określający formę zgłaszania nieprawidłowości, środki ochrony dla osób zgłaszających nieprawidłowości oraz sankcje za podejmowanie działań odwetowych wobec sygnalistów.
Jeśli dowiedziałeś się o naruszeniach prawa w Spółce, masz na to dowody i etycznie o tym poinformujesz, to możesz otrzymać status sygnalisty. W związku z tym będziesz podlegać pod nowe rozwiązania prawne, dzięki którym nie będziesz musiał obawiać się działań odwetowych ze strony Spółki lub jej współpracowników.
Ustawa z dnia 14 czerwca 2024 r. o ochronie sygnalistów obejmuje sygnalistów szczególną ochroną już w momencie, gdy ci zdecydowali się poinformować o nieprawidłowościach.
Sygnalista chroniony jest przed represjami, ale system nie służy do rozsiewania plotek, domysłów czy przypuszczeń. Dyrektywa o ochronie sygnalistów w zamierzeniu ma chronić przed konsekwencjami takimi jak: zwolnienie z pracy, przymusowy bezpłatny urlop, zmiana miejsca pracy, obniżenie wynagrodzenia, wstrzymanie szkoleń lub zastosowanie innego nieobiektywnego środka dyscyplinarnego pod warunkiem, że zgłasza etycznie, kierując się nie tyle własnym interesem ale interesem ogółu.
Po dokonaniu samego zgłoszenia, jak i w trakcie toczącego się postępowania, będącym następstwem złożenia informacji o naruszeniu unijnego prawa. Podane przez sygnalistę dane osobowe są TAJNE, przechowywane jedynie w celach dowodowych przez okres 12 miesięcy od zgłoszenia tylko przez Koordynatora ds. Obsługi Zgłoszeń.
1. W jakich sprawach zgłosić nieprawidłowości?
Procedura i jej postanowienia mają zastosowanie do zgłoszeń naruszeń prawa jakimi są działania lub zaniechania niezgodne z prawem lub mające na celu obejście prawa
dotyczące zakresu:
1) zamówień publicznych;
2) usług, produktów i rynków finansowych;
3) zapobiegania praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu;
4) bezpieczeństwa produktów i ich zgodności z wymogami;
5) bezpieczeństwa transportu;
6) ochrony środowiska;
7) ochrony radiologicznej i bezpieczeństwa jądrowego;
8) bezpieczeństwa żywności i pasz;
9) zdrowia i dobrostanu zwierząt;
10) zdrowia publicznego;
11) ochrony konsumentów;
12) ochrony prywatności i danych osobowych;
13) bezpieczeństwa sieci i systemów teleinformatycznych;
14) interesów finansowych Unii Europejskiej;
15) rynku wewnętrznego Unii Europejskiej, w tym zasad konkurencji i pomocy
państwa oraz opodatkowania osób prawnych;
16) organizacji pracy i prawa pracy;
17) korupcji
18) prawa pracy
2. Kto może zgłosić nieprawidłowości:
1) Pracownicy i Współpracownicy oraz byli Pracownicy i Współpracownicy,
2) osoby działające w imieniu i na rzecz Pracodawcy,
3) wszelkie inne osoby w jakikolwiek sposób powiązane z Pracodawcą w
szczególności: osoby pomagające w dokonaniu Zgłoszenia Naruszenia,
praktykanci, stażyści lub kandydaci do zatrudnienia (jeśli informacje dotyczące
Naruszenia pozyskali w trakcie procesu rekrutacji lub innych procesów
poprzedzających nawiązanie stosunku zatrudnienia).
3. Anonimowe Zgłoszenia Naruszenia są niedopuszczalne.
4. Gdzie zgłosić nieprawidłowości?
Koordynatorem ds. Obsługi Zgłoszeń jest Pan Grzegorz Kusyk
Wszelkie zgłoszenia powinny być kierowane do Koordynatora za pomocą: